Wednesday, May 29, 2013

Wunderbarer Beitrag über bibliothekarische Work-Life-Balance von @librarianmer

Meredith Farkas hat in ihrem Blogbeitrag "Leaning into the messy world of work-life balance" vom 28. Mai 2013 einige Passagen geschrieben, in denen ich mich so sehr wiedererkennen kann!

Sie schreibt über ihre zahlreichen außer-beruflichen Engagements: "I'm not sure where this drive comes from. Part of it might be insecurity. I never quite feel like I'm doing enough or doing well enough. It doesn't seem to matter how much I achieve; I never lose that feeling. How can I miss out on this opportunity? What might be the consequences of saying no? If I don't do or see ___ now, I may never get the chance again". Mich erinnert das sehr an mich - ich hab während der Studienzeit viele ehrenamtliche Aufgaben übernommen, nicht nur weil ich es gerne getan habe, sondern schon auch, weil ich mir in der Fachwelt einen Namen machen wollte. Irgendwann fällt es dann aber schwer, loszulassen. Viele dieser Dinge, wie die Mitarbeit in der Redaktion bibliothekarischer Fachzeitschriften, machen mir große Freude. Wenn ich nur dafür bezahlt werden würde und nicht alles nebenbei machen müsste!

Ich hoffe jedenfalls, dass ich es auch einmal bis zu dem Punkt schaffe, an dem Meredith jetzt ist: "I used to say yes to way too many things, because I was always focused on what I'd lose by not doing it. Now, I'm focusing on what I give up by saying yes. By saying yes, there are other things I can't do, like spending time with family and friends or engaging in hobbies, exercise, and sleep. I've spent way too much time at home sitting on my computer working when I could be having fun with my family or going for a walk in our recently beautiful weather".

No comments:

Post a Comment